۰۷ اسفند ۱۳۹۹

قلمرو تبلیغات

به سایت قلمرو تبلیفات شما خوش امدید

نقش اجتماعی تبلیغات

نقش اجتماعی تبلیغات

نقش اجتماعی تبلیغات

برخی از جنبه های مثبت و منفی از تبلیغات در زمینۀ اجتماعی وجود دارد. آنها به شرح زیر هستند.

فریب در تبلیغات

رابطه بین خریداران و فروشندگان حفظ می شود اگر خریداران آنچه که در تبلیغات می بینند و آنچه را که پس از خرید این محصول دریافت می کنند راضی باشند. اگر فروشنده یک تصویر نادرست یا فریبنده و تصویری اشتباه از محصول را در تبلیغات نشان دهد، رابطه بین فروشنده و خریداران نمی تواند سالم باشد. این مشکلات را می توان برطرف کرد اگر فروشنده تبلیغات خود را بصورت سالم و درست نمایش دهد.

تبلیغات نامحدود:

هدف اصلی از این تبلیغات، جذب ذهن مصرف کنندگان است. آگهی ها به گونه ای ساخته شده اند که مصرف کنندگان حتی متوجه نمی شوند که آگهی تاثیری روی ذهن خود داشته باشد و این باعث می شود که محصول را خریداری کنند حتی اگر به ان نیاز نداشته باشند. اما “تمام تبلیغات همه مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار نمی دهد”، زیرا اکثریت مصرف کنندگان محصولات را بر اساس قیمت و نیازها خریداری می کنند.

تأثیر بر سیستم ارزش ما:

تبلیغ کنندگان از تاکتیک های پف کردن، تاییدیه های افراد مشهور استفاده می کنند و به لحاظ احساسی بازی می کنند که تبلیغات را چنان قدرتمند می کند که مصرف کنندگان مانند محصولات بی نظیر خرید این محصولات را دارند.

این تبلیغات مردم فقیر را به خرید محصولاتی می رسانند که نمی توانند هزینه آن را بپردازند، مردم عادت های بد مانند سیگار را خریده اند و فقط محصولات را خریداری می کنند برای اینکه بازیگر مورد علاقه خود این محصول را تایید می کند. این در افزایش هزینه های کل جامعه و از دست دادن ارزش های خود ماست.

خشونت:

برخی از تبلیغات به طوری تظاهر می کنند که توسط خریداران قابل قبول نیستند. به عنوان مثال، آگهی های جین شلوار جین را نشان می دهد دختران لباس های بسیار کم و جذابیت جنسی را نشان می دهند. این نوع تبلیغات به محصول واقعی مربوط نیست. برخی از تبلیغات وجود دارد که آموزشی نیز هستند و در حال حاضر توسط مردم پذیرفته شده است. پیش از این تبلیغات حاوی اطلاعاتی درباره قرصهای کنترل قاعدگی تهاجمی در نظر گرفته شده بود اما اکنون تبلیغات آموزشی و مهم هستند.

اما در آخر، برخی از جنبه های مثبت بسیار خوبی وجود دارد که به آنها کمک می کند

  • توسعه جامعه و رشد فن آوری ها
  • استخدام
  • به خریداران نفع شخصی می دهد
  • استقبال از رقابت سالم
  • بهبود سطح زندگی
  • کسب اطلاعات در مورد مسائل اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی.