10 فروردین 1403

قلمرو تبلیغات

به سایت قلمرو تبلیفات شما خوش امدید

استراتژی رسانه در تبلیغات

استراتژی رسانه در تبلیغات

استراتژی رسانه در تبلیغات

هر کاری که باید انجام شود نیاز به یک برنامه عملی دارد تا کار به نحوی مطلوب و درست انجام شود. استراتژی رسانه ای نقش بسیار مهمی در تبلیغات دارد. نقش استراتژی رسانه ها یافتن مسیر درست برای انتقال یا ارسال پیام به مشتریان هدف است.

چگونه بسیاری از افراد مشاهده یا شنیدن یا خواندن تمام تبلیغات یا پیشنهادات تبلیغاتی و خرید محصول یا خدمات را انجام می دهند؟ هدف اصلی استراتژی رسانه نه تنها خرید مشتری برای محصول خود بلکه همچنین قرار دادن یک پیام درست برای افراد مناسب در زمان مناسب است و البته این پیام باید قانع کننده و مناسب باشد. بنابراین، در اینجا برنامه ریزان سازمان تصمیم می گیرند که استراتژی رسانه ها مورد استفاده قرار گیرد، اما همیشه باید بودجه را در نظر داشته باشید.

سه روند استراتژی رسانه ها که باید تصمیم گیری شود در امده است:

  • مکان تبلیغ؟
  • چه زمانی تبلیغ شود؟
  • چه نوع رسانه ای برای تبلیغ استفاده شود؟

محل نمایش یا ارائه تبلیغات کجاست ؟ به طور خلاصه، این به معنای منطقه جغرافیایی است که از آن باید برای مشتریانی که بیشتر از محصول یا خدمات ارائه شده استفاده می کنند قابل مشاهده باشد. این مکان به معنای تنها تلویزیون یا رادیو نیست، بلکه می تواند روزنامه ها، وبلاگ ها، حامیان مالی، آگهی ها در سینما و غیره باشد. این منطقه از محل به مکان متفاوت است، مانند آن می تواند بر اساس ملی و برای مارک های محلی می تواند بر اساس شهر باشد.

چه زمانی زمان برای نشان دادن یا اجرای تبلیغات است ؟ برای مثال شما نمیتوانید یک آگهی بارانی را در فصل زمستان نشان دهید، اما به محض اینکه فصل تابستان به پایان میرسد و فصل بارانی آماده است، به تبلیغ تلویزیونی نیاز دارید. هنگامی که اکثر مشتریان خرید محصول را انجام می دهند، آگهی باید با زمان بندی دقیق تحویل داده شود. برنامه ریزان باید برنامه ریزی کنند که بودجه را در نظر داشته باشید، حداکثر 20 درصد از درآمد شرکت را می توان در بخش تبلیغات استفاده کرد. محصولات مختلف زمان متفاوتي براي آگهي دارند. بعضی از محصولات نیاز به تبلیغات طولانی مدت دارند زیرا هیچ ارتباطی با تغییرات فصلی مانند چیزهای کوچک مانند بیسکویت، صابون، قلم و … ندارند و خدمات بزرگ مانند بیمه خودرو، یخچال و فریزر و غیره. بعضی از محصولات برای مدت سه یا چهار ماه نیاز دارند. به عنوان مثال چتر و غیره بنابراین برنامه ریزان باید بودجه برنامه را با توجه به زمان به طوری که هیچ کمبود پول در هر زمان در این روند وجود دارد.

چه نوع رسانه ای برای ارسال پیام تبلیغاتی استفاده می شود؟ روش های متنوعی بر اساس زمان و مکان که در بالا به ان اشاره شده وجود دارد که رسانه های شنیداری و دیداری و تبلیغات شهری و اینترنتی و غیره می توان اشاره کرد.